PENGASUHAN DALAM PERKEMBANGAN ANAK DAN REMAJA
Pengasuhan Anak dan Remaja, Perkembangan Anak dan Remaja
Abstract
During the time spent youngster advancement, the job of the family can't be isolated from it. A vital job in fostering a kid's character. So the nurturing design given by the family is a significant perspective in shaping a youngster's life. Nurturing is definitely not a simple undertaking. It requires commitment, persistence, understanding, and steady change. There is no such thing as a one-size-fits-all approach to parenting because every child is unique and has unique requirements and characteristics. In setting up this article, an exploration strategy was utilized, to be specific writing survey or writing audit. Assess and examine each source to shape a complete system and understanding. Authoritarian, authoritative, and permissive parenting patterns were identified as the most common parenting styles, according to the findings. In nurturing, a few guardians will deal with issues of philanthropy, hostility and dread. So in nurturing you need to focus on how nurturing designs shape the kid's character, what the outcomes of misuse and disregard the kid appearances, and what occurs in the event that the guardians commit errors in focusing on the kid.
Downloads
References
Cogen, V. (2006). Melejitkan Prestasi Anak. Bandung: Pustaka Hidayah.
Endah, D. (2011). Peran Keluarga Dalam Membangun Karakter Anak. Jurnal Psikologi UNDIP, 144-152.
Handayani, A. (2021). Psikologi Parenting. Yogyakarta: CV. Bintang Semesta Media.
Isnaeni, N. (2018). Meningkatkan Perilaku Altruisme. Indonesian Journal Of Guidance And Counseling, 47-51.
Kau, M. A. (2010). Empati Dan Perilaku Prososial Pada Anak. Jurnal Inovasi, 1-5.
Mukarromah, T. T. (2020). Kultur Pengasuhan keluarga Terhadap Perkembangan Moral Anak Usia Dini. Jurnal Obsesi, 395-403.
Nurhayati. (2021). Trauma Masa Anak-Anak Dan Perilaku Agresif. Psikobuletin, 154-174.
PERMANA, U. (2016). Ilmu Politik Dalam Kesehatan & Keperawatan. Cirebon: Lovrinz Publishing.
Rahmah, S. (2018). Pola Komunikasi Pada Keluarga Dalam Pembentukkan Kepribadian Anak. Jurnal Alhadharah, 13-31.
Santrock, J. W. (2007). remaja. PT. Gelora Aksara Pratama.
Sari, R. (t.thn.). Pelecehan Seksual. 14-18.
Solihin, L. (2004). Tindakan Kekerasan Pada Anak Dalam Keluarga. Jurnal pendidikan penabur, 129-139.
Taju, F. S. (2020). Iklan Layanan Masyarakat Menyikapi Fenomena Pengabaian Pada Anak. Jurnal Seni Rupa & Desain, 187-190.
Wahyuda D. W. (2021). Gaya Pengasuhan Anak Usia Dini Pada Suku Dayak. Jurnal Obsesi, 728-737.
Dewi, P. A. (2020). Pola Asuh Orang Tua Pada Anak Di Msa Pandemi Covid-19. Seminar Nasional Sstem Informasi, 2344-2441.
Hadori, M. (2014). Perilaku Proposial (Prososial Behavior). Jurnal Lisan Al-Hal, 3-4.
Jannah, M. (2015). Tugas Tugas Perkembangan Pada Usia Kanak-Kanak. Journal Of Child Gender Studies, 89-91.
Prasetyo, Y. B. (2020). Model Pengasuhan Yang Tepat Pada Anak Sulit Makan. Malang: Universitas Muhammadiyah Malang.
Ratna Dewi, d. (2017). Kecerdasan Emosi Dan Perilaku Agresi Di Sosial Media Pada Remaja. Jurnal Psikologi Teori Dan Terapan, 82-87.
Respati, W. S. (2006). Perbedaan Konsep Diri Antara Remaja Akhir Yang Mempresepsi Pola Asuh Orang Tua Authoritarian, Permissive, Authoritative. Jurnal Psikologi, 119-138.
Setiawan, H. H. (2014). Pola Pengasuhan Keluarga Dalam Proses Perkembangan Anak. Informasi, 284-300.
Wekke, I. S. (2019). Metode Penelitian Ekonomi Syariah. Yogyakarta: Gawe Buku.